Home » » Presiden Miskin

Presiden Miskin

Written By Nik Syam on Monday, December 10 | 4:20 PM

José Mujica, digelar presiden paling miskin dunia; menderma 90% daripada gajinya untuk kebajikan.

Punya wang dan kuasa; namun, masih sanggup hidup secara ala-kadar. Kalau di Malaysia, seorang ahli politik sudah pasti berbeza hidup dengan rakyat biasa. Namun, bagi José Mujica itu semua adalah perkara biasa. 

 
 Istana Presiden


Isteri aka 'First Lady' - Lucía Topolansky, juga seorang Senator

 Kenderaan rasmi

Sejurus selepas mengangkat sumpah sebagai Presiden pada 2010

Saya disebut presiden termiskin di dunia, tetapi saya tak merasa miskin. Orang miskin adalah mereka yang bekerja hanya untuk menjaga gaya hidup mewahnya dan selalu menginginkan lebih.
- Jose Mujica

32 comments:

  1. Replies
    1. 0pss...Lupe nk tulis.... :-d

      'Presiden negara Uruguay'

      Delete
  2. presiden yang patut ditiru, salam dari celotehzookdee

    ReplyDelete
  3. sgt dicontohi..
    menteri kita pun ada kan?

    ReplyDelete
  4. mmg bgslh kalo ada presiden mcm tu....tmpt kta xpyh presiden,br nk jadi YB ..dh kurang nk tgok org bw,bila nk mngundi br nk jenguk rakyat..apatah nk bg 90%dr gaji kpd rakyat...

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. siLa2 ... 'sharing is caring'

      :d

      Delete
  6. contoh melalui tauladan..salam kenal dr bunda

    ReplyDelete
  7. presiden miskin pon miskin la...
    janji boleh mentadbir negara dgn baik.
    salam dari CikBib.

    ReplyDelete
  8. wuahh!!! respek!!! kata2nya jgk menarik~

    ReplyDelete
  9. kapan ya Presiden RI seperti José Mujica (Presiden negara Uruguay) ;(

    ReplyDelete
  10. Gua respek sma ini pemimpin!!cayalah

    ReplyDelete
  11. bagus2...tak semua pemimpin di dunia mcm ni...contohilah...weee :p

    ReplyDelete
  12. ptt dijadikan contoh oleh presiden lain..
    ciri islam pd yg x islam..

    ReplyDelete
  13. baguslah mcm tu. x megah2

    ReplyDelete
  14. inilah sikap pemimpin sebenar, bekerja utk rakyat bukan sebaliknya..

    ReplyDelete
  15. respect gilos. hihi :) (k)

    ReplyDelete
  16. I like!!!!! sangat respect!
    Sangat setuju dengan statement dia..
    MOney will never enough man...

    ReplyDelete
  17. ptut dicontohi..
    bkn mcm kt msia, gi umrah pn kna ade bodyguard jgk..
    xkn mati sok pn nk berbodyguard jgk? aptb~~

    ReplyDelete
  18. salut sama bapak yang satu ini, tetep rendah hati walaupun menjadi orang nomor satu di paraguay :)

    ReplyDelete
  19. Di Malaysia ada Tuan Guru Nik Aziz, menteri besar Kelantan

    ReplyDelete
  20. "org yang miskin ialah org yang merasakan dia tak pernah cukup" - blog2shout.blogspot.com-

    ReplyDelete
  21. very good presiden lah...

    ReplyDelete
  22. Ini betul2 kerajaan dari rakyat untuk rakyat... :-)

    ReplyDelete
  23. pemimpin islam patut contohi beliau..

    ReplyDelete
  24. pemimpin yang patut dicontohi...

    ReplyDelete
  25. ni paling susah nak cari di dunia sekarang ni...

    ReplyDelete
  26. sangat beda dengan pemimpin Indonesia yang pada kaya raya

    ReplyDelete

Iklan

Promo